کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
ارديبهشت

سرو۳۰۰ساله‌ای که افتاد

نشر این خبر با یاد ناشر"سرزمین جاوید" شایسته است

سست شدن ریشه یکی از سروهای 300 ساله باغ جهانی فین کاشان، سبب سقوط این درخت بر اثر باد و توفان و تخریب بخشی از دیوار این باغ شد. این درحالی است که باغ فین کاشان به همراه هشت باغ دیگر در سال 1390 در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد و حفاظت و مراقبت از آن اهمیت بیشتری دارد.

  • امیر ...
۲۵
ارديبهشت

این روزها اخبار فسخ قرارداد واگذاری عمارت مسعودیه تهران و کاروانسرای وکیل کرمان، در صدر اخبار میراث فرهنگی قرارگرفته است. قراردادی که ۵۹ سال، عمارت مسعودیه، خانه عامری‌های کاشان و کاروانسرای وکیل کرمان را در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری «عظام» قرار می‌داد؛ اما فیلم‌برداری غیرقانونی و بدون مجوز در یکی از حیاط‌ها این عمارت، پای کارشناسان میراث فرهنگی را به عمارت کشاند و به دنبال آن صحبت از عدم رعایت مفاد قرارداد شد.

  • امیر ...
۱۶
ارديبهشت

شهردار کاشان گفت: 

با برگزاری نخستین جشنواره ملی گل غلتان، 

همزمان با عید مبعث آئین مطهر کردن نوزادان کاشانی با گل محمدی برگزار می‌شود.


 نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

  • امیر ...
۱۶
ارديبهشت

کاشان مدتهاست که به یکی از مراکز گردشگری مهم در ایران تبدیل شده است. نه فقط به این خاطر که یکی از قدیمی ترین آثار تمدن ایران را در دل تپه های سیلک می بینید؛ نه فقط به خاطر باغ و حمام فین، و نه فقط به خاطر خانه های قدیمی و زیبا با معماری های چشم نواز. بهار کاشان چنان با بوی گل و گلاب عجین شده که سخت بتوان زمانی بهتر را برای سفر به این شهر زیبا پیشنهاد داد


  • امیر ...
۱۴
ارديبهشت

«علیرضا قربانی» خواننده سر‌شناس موسیقی اصیل ایرانی، قرار است شام‌گاه پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه جاری، در باغ تاریخی فین کاشان، اجرای زنده موسیقی داشته باشد.

  • امیر ...
۰۶
ارديبهشت

حمام تاریخی سلطان امیراحمد از منحصر بفردترین حمام های ایران+عکس
حمام تاریخی سلطان امیراحمد نمونه ای از منحصر بفرد ترین حمام های ایران از نظر معماری و تزئینات با وسعت یک هزار و 102 متر مربع در شهر کاشان است که در محله سلطان امیراحمد در خیابان علوی کاشان واقع شده است حمام سلطان امیر احمد در سال 1355 توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره 1351 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • امیر ...