کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

بالاترین بازدید از باغ فین کاشان+تصاویر

يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۱۱ ب.ظ

 بالاترین آمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان اصفهان که بلیت فروشی در ایام نوروز انجام شده مربوط به باغ فین کاشان است 


نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir شایسته است


مدیر کل اداره‌ میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و میزان اقامت در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشت.

فریدون الهیاری اظهارکرد: در کل استان و تا پایان دوازدهم فروردین‌ماه تعداد دو میلیون و ۲۲۱ هزار نفر حداقل یک شب در استان اقامت داشته اند و تعداد ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بناها و جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کرده‌اند.  بالاترین آمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان که بلیت فروشی در آن انجام شده مربوط به باغ فین کاشان است و بالاترین بازدید در شهر اصفهان از کاخ‌موزه چهلستون و سپس عالی قاپو صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمار بالای حضور گردشگران در میدان نقش جهان گفت: میدان نقش جهان ورودی ندارد ولی اگر این میدان را نیز جزو آمارها به حساب بیاوریم قطعا میدان نقش جهان در نوروز امسال از بالاترین آمار بازدید در کل کشور برخوردار بوده به‌طوری‌که روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از میدان نقش جهان بازدید کرده اند. در مجموع حضور گردشگران در استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما این افزایش در بازدید از جاذبه های گردشگری با میزان اقامت در استان متفاوت است و بازدیدها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است درحالی‌که میزان اقامت در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشت که نشان می دهد که امسال عواملی مانند وضعیت آب و هوایی مناسب استان در اقامت تاثیر داشته و میزان رشد اقامت نسبت به بازدیدها رشد چشمگیری نداشته است.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir شایسته است

  • امیر ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی