کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۸
فروردين

روابط عمومی دانشگاه کاشان سازنده این ساعت آفتابی اظهارکرد: این سازه نجومی با ارتفاع نزدیک به چهار متر ترکیبی از ساعت آفتابی استوایی و حلقه اعتدالی است.

  • امیر ...
۱۹
فروردين

مراسم استقبال از گردشگران خارجی؛
با حضور فرماندار کاشان، استقبال از قطار گردشگری عقاب طلایی با مسافرینی از کشورهای اروپای شرقی در محل ایستگاه راه آهن کاشان، انجام شد.

به گزارش  کاشان اول، با حضور فرماندار کاشان، استقبال از قطار گردشگری عقاب طلایی، با مسافرینی از کشورهای اروپای شرقی در محل ایستگاه راه آهن کاشان، انجام شد.

گردشگران این قطار ۴۳ نفرند که آمریکایی، اروپایی و استرالیایی هستند. این قطار متعلق به کشور مجارستان است و از شهر بوداپست مجارستان حرکت کرده و به ایران آمده است.


  • امیر ...
۱۰
فروردين

مسجد آقابزرگ کاشان یا همان مسجد و مدرسه آقابزرگ یکی از باشکوه ترین و زیباترین مساجد دوره قاجار در ایران به شمار می آید که در خیابان فاضل نراقی کاشان واقع شده است. تاریخ آغاز ساخت این بنای قاجاری به سال 1258 هـ.ق و پایان ساخت آن 1265 هـ.ق (به مدت هشت سال) می باشد مدرسه و مسجد آقا بزرگ با سرمایه شخصی حاج محمد تقی خانبان جهت استفاده نماز جماعت و درس بنا شده است. این مدرسه به سبک مدارس چهارباغ و صدر اصفهان ساخته شده است.


  • امیر ...
۱۰
فروردين

خانه طباطبایی خانه‌ی فردی به نام حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی بوده است. تاجری در زمان قاجار که در صنعت فرش مشهور بوده است. از ویژگی این خانه می‌توان به معماری آن اشاره کرد. به علت آن که شغل طباطبایی تجارت فرش بوده در حیاط اصلی آن و ساختمان مرکزی طراحی و گچبری مانند طرح روی فرش است.
kafeegardesh_tabatabai__3_

  • امیر ...
۱۰
فروردين

خانه‌ی بروجردی‌ها یکی از خانه‌های تاریخی شهر کاشان است. صاحب اصلی این خانه فردی به نام حاج سید حسن نطنزی یکی از بازرگانان مشهور کاشان بوده است. از ویژگی این خانه به بادگیرهای آن و معماری و گچبری زیبا و خاص آن می‌توان اشاره کرد.
cafegardesh_brojerdi__4_

  • امیر ...
۱۰
فروردين

باغ فین یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های کاشان است و حمام فین هم داخل باغ قرار دارد. علت معروف شدن باغ فین کشته شدن امیرکبیر صدراعظم ناصدرالدین شاه قاجار در حمام فین است. حمام و باغ فین در دوره‌ی صفویه ساخته شده است و در دوره‌ی زندیه و قاجار گسترش یافت.
cafegardesh_bagh_fin__1_

  • امیر ...
۱۰
فروردين

خانه‌ی عامری از قدیمی‌ترین خانه‌های شهر کاشان است و به دوره‌ی زندیه برمی‌گردد ولی ساختار و شکل کنونی آن مربوط به دوره‌ی قاجار است و به وسیله‌ی سهام السلطنه عامری فرد کامل شده است. این خانه در حال مرمت و تعمیر است و به محل اقامت برای گردشگران تبدیل شده است ولی قسمتی از خانه برای بازدید عموم است.
kafeegardesh_ameri__2_

  • امیر ...
۱۰
فروردين

خانه‌ی عباسیان یکی از خانه‌های تاریخی شهر کاشان است. معماری این بنا یکی از معروف ترین معماری‌های اسلامی و ایرانی است. صاحب این خانه حاج محمد ابراهیم تاجر کاشی است. در این خانه فیلم‌های زیادی مانند مسافر ری، ملاصدرا، خانه ای در تاریکی و... ساخته شده است.
kafegardesh_abasiyan__2_

  • امیر ...
۱۰
فروردين

شهر زیرزمینی نوش آباد شهر زیرزمینی در فاصله‌ی 5 کیلومتری شهر کاشان است. این شهر، شهری باستانی است و قدمت آن به قبل از اسلام و دوران ساسانی برمی‌گردد. این شهر بیشتر حالت تدافعی داشته و مکانی بوده که مردم در مقابل جنگ و دزدی و... به آن جا پناه می‌آوردند. 
kafrgardesh_shahr__2_

  • امیر ...
۱۰
فروردين

کویر منجاب در 60 کیلومتری شهر کاشان و شمال شهرستان آران است و در استان اصفهان قرار دارد. در شمال کویر منجاب دریاچه‌ی نمک آران و بیدگل، در غرب کویر مسیله و دریاچه‌ی نمک حوض سلطان و حوض مره و در شرق کویر بند ریگ وپارک ملی قرار دارد. ارتفاع این کویر از سطح دریا 850 متر است. در این کویر گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی کویری و امنیت لازم برای گردشگری وجود دارد. جزیره‌ی سرگردان، کاروانسرای مرنجاب (قلعه)، دریاچه‌های نمک،قنات آب شیرین کنار کاروانسرا  و... مکان‌های دیدنی این کویر هستند.

  • امیر ...