کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۳
مهر

مدیر کل آمورش و دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور با اشاره به حرکت نمادین عضو شورای شهر بندرعباس که با کت و شلوار به زیر دریچه فاضلاب ورودی به خلیج فارس رفت و بعد با همان لباس کثیف به جلسه رسمی شورا رفت تا اعتراض خود را اینگونه بیان کند، با انتقاد ضمنی از عدم حضور مسئولین کاشانی افزود: نگران تعداد نباشید زیرا کیفیت برای ما مهم‌تر است و این را بدانید که اگر مردم بخواهند می‌توانند رهبران را به دنبال خودشان بکشانند، و اگر فعالیتی در این راستا انجام شده به همت مردم بوده است نه دولت ها.

  • امیر ...
۱۵
مهر

شرحی دربارۀ عظمت شاه عباس و گوشه‌ای از تاریخ ایران در زمان به روی کارآمدن صفویان، شایعاتی دربارۀ قبور پادشاهان صفوی، چگونگی دفن و کفن شاه عباس کبیر و مدفن او از تاریخ عالم آرای عباسی و مدارک و دلایل دیگری از آندره ‌گدار،‌ اطلاعیه‌ای بقلم اسکندر بیک منشی برای اثبات محل واقعی قبرشاه عباس.

  • امیر ...
۱۵
مهر

کاشان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب تهران و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر در استان اصفهان قرار دارد.

شهر تاریخی کاشان با قدمتی زیاد همچون نگینی پُر بها در میان کویر و دامنه‌های زاگرس همچنان پایدار و استوار خودنمایی می‌کند. کاشان، شهر زیبای کویری و سنت‌های اصیل را مروارید کویر نیز می‌خوانند چرا که نشان از اصالت و تاریخ شکوهمندش، پیوندی عمیق با تمدن هفت هزار ساله سیلک دارد. کاشان، شهری نشسته بر کرانه کویر است. کاشان شهر مسجدهاست، دیار گنبدهای فیروزه‌ای و گلدسته‌های بلند است، صحیفه‌ای گسترده از یادمان‌های به یاد ماندنی از تاریخ و هنر ایران است. 

  • امیر ...
۱۳
مهر

همزمان با 24 شهریورماه روز ثبت سیلک در فهرست آثار ملی مردم کاشان در یک حرکت خود جوش و مردمی به دور سیلک زنجیره انسانی تشکیل می دهند.

  • امیر ...
۱۱
مهر

موج سوم قهوه . عرضه و پذیرائی  قهوه  v 60 برای نخستین بار در قهوه سرای بوتیک هتل عامریهای کاشان


  • امیر ...