کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

بحران دریاچه نمک در کویر مرکزی ایران

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ب.ظ

رییس منابع طبیعی آران و بیدگل گفت: با تداوم خشکسالی‌ها و کمبود بارندگی دریاچه نمک آران و بیدگل در حال خشک شدن است و بحران طوفان نمکی این شهرستان را تهدید می‌کند.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است


رضا شفیعی در بازدید از طرح‌های اشتغال زایی مناطق بیابانی آران و بیدگل اظهار کرد: براساس کارشناسی‌های انجام شده٬ درصورت تداوم خشکسالی و کاهش ورودی آب به دریاچه در آینده‌ای نزدیک شاهد طوفان و ریز گردهای نمکی به جای ریزگردهای خاکی خواهیم بود که به مراتب آسیب بیشتری به محیط زیست و مردم وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با سهل انگاری‌های انجام شده در سال‌های گذشته این مشکل به وجود آمده و برای کنترل و جلوگیری از تشدید خشکسالی این دریاچه لازم است منابع طبیعی شهرستان‌های اطراف دریاچه اعتبارات ویژه‌ای برای این منظور در نظر بگیرند و گرنه این ریزگردها شهرهای اطراف را هم تهدید می‌کند.

رییس منابع طبیعی آران و بیدگل گفت: فعال شدن کانون‌های بحرانی نوار ریگ بلند و ریگ‌های پشت کارخانه فولاد کویر از معضلات حاضراست و جاده منتهی به نوار ریگ بلند بر اثر روان شدن شن‌های کنار آن مسدود شده است و باید برای آن چاره اندیشی شود.
نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

  • امیر ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی