کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

معرفی جاذبه های گردشگری کاشان 2

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۲ ب.ظ

کاشان 
یکی از شهرستان‌های بسیار دیدنی  و کهن این استان کاشان نام دارد و دارای ۴ بخش و ۶ شهر است که شهر کاشان نیز یکی ازآنها  است و خود به تنهایی دارای جاذبه‌های فراوانی است. در ادامه تعدادی از نقاط دیدنی این شهرستان را برایتان عنوان می‌کنیم.


  • هتل منوچهری و مجتمع اقامتی خانه ی تاریخی نگین 
به  طور حتم در این شهر تاریخی و پربازدید مهمانسراها و هتل‌های متفاوتی است که باتوجه به انتظار شما از مکان اقامتی‌تان می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. اما از هتل‌های با قیمت مناسب هم هتل نگارستان و هتل امیرکبیر را  می‌توان نام برد.
جاذبه‌های گردشگری کاشانباغ فین باغی زیبا که مربوط به دوران صفویه است و بدون شک یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی در استان اصفهان است . در این باغ حمام بسیار معروف فین  که ناصرالدین شاه در آن امیرکبیر را به قتل رساند و موزه ملی کاشان نیز  قرار دارد. باغ فین که  به عنوان یکی از آثار ملی ما به ثبت رسیده بود چند سالی است که جز میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود و امروزه برخی از بناهای این باغ به چایخانه و کباب‌خانه اختصاص دارد. امین الدوله تیمچه یا کاروانسرای امین الدوله یکی از شاخص‌ترین بناهای معماری ایران است که به دستور یکی از رجال مشهور قاجار به نام فرخ خان غفاری ملقب به امین الدوله  ساخته شد و در میانه‌ی بازار کاشان واقع شده  است. این بنا که متعلق به دوره‌ی قاجاریه است به ثبت آثار ملی رسیده است. بازار کاشان  ازمهمترین آثار تاریخی در این شهر بازار کاشان است. دوران اوج و رونق این بازار بیشتر مربوط به زمان صفویه و شاه عباس اول است. بخش‌هایی از آن  به اصناف خاصی تعلق دارد و به نام همان صنف خوانده می‌شود مانند بازار مسگرها، بازار زرگرها . تعداد زیادی بنای تاریخی نیز در این بازار وجود دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به تیمچه معروف امین الدوله، آب انبار بالا بازار، مسجد طمقاچی‌ها و مسجد میدان میرعماد اشاره کرد. 
این بنا در خیابان فاضل نراقی قرار داشته و در دوره قاجار ساخته شده است.مسجد مدرسه آقا بزرگ کاشانمسجد مدرسه آقا بزرگ کاشانخانه طباطبایی هایکی از مکان‌های دیدنی کاشان این خانه‌ی زیبا است که توسط تاجر معروف حاج سید جعفر طباطبایی از نطنزی‌های مقیم کاشان در محله‌ی سلطان امیر احمد احداث شده است. این  مجموعه‌ی تاریخی دارای ۴۰ اتاق، ۴ حیاط، ۴ زیرزمین، ۳ بادگیر و ۲ رشته قنات است.خانه بروجردی ها  یکی دیگر از بناهای دیدنی کاشان یعنی خانه‌ی بروجردی‌ها که بانی ساخت آن یک بازرگان نطنزی به نام  حاج سید حسن نطنزی است در محله‌ی سلطان امیراحمد واقع شده است. گچبری‌ها و نقاشی‌های زیبای این بنا زیر نظر کمال الملک انجام شده است. این خانه اکنون محل اداره‌ی میراث فرهنگی کاشان است.
نوش‌آباد در غرب شهر آران و بیدگل واقع شده‌است. وضع طبیعی آن به صورت جلگه و دشت همواری است که عوارض طبیعی در آن به چشم نمی‌خورد. جمعیت آن در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر است.
نوش آباد پاِتخت انوشیروان پادشاه ساسانی در تذکره‌های زیارات نوش آباد و همچنین تذکره امامزاده محمد هلال از نوش آباد بعنوان دارالخلافه انوشیروان، دارالملک انوشیروان، پایتخت خاقان انوشیروان و شهر انوشیروان یاد شده است. در این شهر یک شهر زیر زمینی وجود دارد که تا اعماق زمین سکونتگاه شهری را طراحی و ساخته اند که به شهر زیر زمینی اویی معروف است .شهر اوییآبشار نیاسر یکی از مهم ترین  مکان‌های تاریخی - فرهنگی شهر نیاسر در شهرستان کاشان آبشار نیاسر است که یکی از زیباترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود. در کنار آبشار هم یکی از ورودی‌های غار رئیس نیاسر واقع شده است. آب این آبشار از چشمه تالار(اسکندریه) واقع در کنارچارتاقی سرچشمه می‌گیرد. 

از جاذبه های این شهر هم تیمچه امین الدوله کاشان است که هتل‌های نزدیک به آن: 

باغ فین کاشان

تیمچه امین الدوله کاشان

بازار کاشان

مسجد مدرسه آقابزرگ کاشان

خانه‌ی تاریخی طباطبایی‌ها

خانه‌ی بروجردی‌ها

شهر تاریخی نوش آباد 

آبشار نیاسر

 نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

نظرات  (۱)

سلام!
۵ سال دوران لیسانسم طول کشید کاشون!
الانم که ارشد هستم ماهی ۱بار حداقل میام کاشون انقدر دوست دارمش!
خوش بحالت بچه کاشونی!
شاد باشی و خوب!
پاسخ:

سپاس از محبت شما 

سالم و سرافراز باشید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی