کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

 

غزال 3 به باغ فین کاشان رسید

خودرو خورشیدی با نام غزال ایرانی 3 عصر روز یکشنبه وارد کاشان شد و در محل باغ فین مورد استقبال مسئولان و شهروندان کاشانی قرارگرفت.

 

 نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

این خودرو سومین خودرو از نوع غزال ایرانی است که توسط 40 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران ساخته شده است.
این خودرو چهار چرخه با گنجایش دو سرنشین می تواند حداکثر تا 130 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد و قرار است فاصله دو هزار و 700 کیلومتری منطقه آزاد انزلی تا منطقه آزاد کیش را طی کند.
غزال ایرانی سه پیش از آن که وارد کاشان شود از شهرهای رشت، قزوین، تهران و قم عبور کرده است و فردا از کاشان راهی شهرهای اصفهان، یزد، شیراز و بندرعباس شده و در نهایت به کیش خواهد رسید.
حمیدرضا مومنیان معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان که برای استقبال از کاروان غزال سه در فین کاشان حضور یافته بود اقدام جوانان ایرانی در مجاهدت علمی برای شکوفایی کشور را ستود.
طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال سه در دانشکده فنی دانشگاه تهران از سال 1383 و در دانشکده مهندسی مکانیک آغاز شد و در نتیجه آن، اولین خودرو خورشیدی کشور به نام غزال ایرانی یک در سال 1384 با موفقیت طراحی و ساخته شد.
خودرو خورشیدی غزال ایرانی دو نیز نسل بعدی از این خودرو بود که در دانشگاه تهران و این بار با همکاری دانشکده های مهندسی مکانیک، برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی در سال 1387 به مرحله ساخت رسید.
ساخت خودرو خورشیدی غزال سه با طراحی جدید به منظور شرکت در مسابقات بین المللی استرالیا 2015 از سال گذشته آغاز شد و مورد حمایت مالی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، یکی از بانک های خصوصی، سازمان حفاظت محیط زیست، فدراسیون اتوموبیلرانی و بخش خصوصی قرار گرفت.

 نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی