کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

جان شهروندان مقدم بر اختلاف دستگاه‌ها

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ب.ظ

زمانی که جان شهروندان به دلیل نبود راه‌های ارتباطی مناسب در خطر است، نباید اختلافات دستگاه‌های اجرایی موجب توقف فعالیت‌های عمرانی برای رفع مشکلات مردم شود.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

جواد ساداتی نژاد راه‌های دسترسی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان آران و بیدگل را جاده‌هایی حادثه خیز توصیف و اظهار کرد: طی چند دهه گذشته 50 شهروند این شهرستان تنها در جاده سفیدشهر به دلیل سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده ابوزیدآباد و نوش آباد از دیگر مسیرهای حادثه خیز شهرستان آران و بیدگل است، افزود: پیشنهاد می‌شود برای تکمیل جاده ابوزیدآباد، 20 کیلومتر از این مسیر از سوی شهرداری کاشان زیرسازی و آسفالت آن نیز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

ساداتی نژاد با تاکید بر لزوم اجرای دور برگردان اتصال جاده نوش آباد به سفیدشهر و تعریض بخش‌های باقیمانده جاده نوش آباد، اظهار کرد: تأمین روشنایی نقاط حادثه خیز جاده‌های شهرستان آران و بیدگل از دیگر طرح‌هایی است که پیشنهاد می‌شود بودجه مورد نیاز برای اجرای آن از محل اعتبارات ایمنی راه‌ها تأمین شود.

وی به پروژه نیمه تمام کنارگذر آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: مشکل آزادسازی زمین‌های کشاورزی مسیر احداث کنارگذر بر عهده شهرداری و شورای اسلامی سفیدشهر است و هم‌چنین مباحث مربوط به منابع طبیعی و میراث فرهنگی نیز با رایزنی فرماندار و نماینده مجلس با این نهادها مرتفع می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این اساس، مشکلات آزادسازی مسیر باقیمانده کنارگذر آران و بیدگل بر عهده مسئولان و مقامات اجرایی شهرستان و منطقه است و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی نیز اقدامات جدی برای ادامه عملیات عمرانی احداث این جاده را دنبال کند.

وی با بیان اینکه دو جاده دسترسی آران و بیدگل به کاشان نیازمند انجام عملیات روکش آسفالت است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود 30 درصد از بودجه مورد نیاز برای آسفالت این مسیر از محل اعتبارات تملک دارایی، 30 درصد بودجه زا محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و 40 درصد نیز از اعتبارات شهرداری آران و بیدگل تأمین شود
.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا  kashanica.blog.ir آزاد است 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی