کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

عضو هیئت امناء موزه ملی فرش ایران از برگزاری جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان در تهران خبر داد.

روابط عمومی دانشگاه کاشان:

امیرحسین چیت سازیان گفت: همزمان با برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری کاشان،  گنجینه‌ فرش‌های نفیس دستباف کاشان از 21 تا 31 تیرماه جاری در موزه ملی فرش ایران نمایش داده می‌شود.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهتر آثار متنوع و ارزشمند هنرمندان و تولید کنندگان کاشانی و نیز پاسداشت پیشکسوتان شهر فرش‌های ابریشمی زربافت جهان ذکر کرد و افزود: در این جشنواره که بالغ بر40 فرش نفیس معاصر به نمایش درمی‌آید، کارگاه‌های رنگرزی و طراحی و بافت نیز برای آشنایی مخاطبین دایر می‌شود.

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: همزمان با این جشنواره و هفته فرهنگی کاشان، برگزاری جلسات متعدد و ارائه نمایشگاه گردشگری این شهر باستانی و محصولات ذیربط برجاذبه های این دیار خواهد افزود.

چیت سازیان از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، شهرداری کاشان، دانشگاه کاشان، پژوهشکده فرش ایران، اتحادیه تولید کنندگان فرش کاشان و دفتر انجمن علمی فرش در کاشان، حامیان برگزاری این جشنواره  قدردانی کرد و افزود: در پایان برگزاری جشنواره از هنرمندان رشته‌های مختلف فرش تجلیل می‌شود.

 جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان از ساعت 9 تا 18 در موزه ملی فرش ایران واقع در تهران- تقاطع کارگرشمالی و فاطمی برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی