کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

تابلوی درختانِ سهراب هم شناسنامه ندارد

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۹ ق.ظ

رئیس کمیته گالری‌ها و خانه‌گالری‌های انجمن مجموعه‌داران مطرح کرد:

او ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجمن مجموعه‌داران راه‌اندازی خانه‌های هنری است تا با ایجاد فضاهای ایرانی و سرمایه‌گذاری مناسب و همچنین استفاده از بخش‌خصوصی بجای خروج آثار هنری از ایران آن‌ها را در کشور نگهداریم.

رئیس کمیته گالری‌ها و خانه‌گالری‌ها گفت: در انجمن مجموعه‌داران سعی داریم راهکارهای صحیح نگهداری از آثار هنری را آموزش دهیم از همین رو مشاوره‌های رایگان در این زمینه ارائه می‌دهیم، همچنین کارگاه‌های آموزشی که اغلب آن‌ها رایگان است را با استفاده از پیشکسوتان و کارشناسان هنری در زمینه‌های مختلف هنری ارائه می‌دهیم.

سمایی با بیان اینکه در انجمن مجوز‌ها و آموزش‌های لازم در زمینه خانه‌گالری‌ها به مجموعه‌داران ارائه می‌شود، افزود: افرادی که علاقه‌مند به آثار هنری هستند و آن‌ها را خریداری می‌کنند می‌توانند این آثار را بجای نگهداری در شرایط نامناسب انبارها و منازل‌شان در خانه‌گالری‌ها در معرض نمایش قرار دهند.

او درباره چگونگی تشخیص اصالت یک اثر هنری تصریح کرد: ارزش‌یابی و تعیین اصالت آثار تاریخی و هنری به 7 دسته، تزئینات وابسته به معماری، آثار سفالی و شیشه، نقاشی‌ها، ‌آثار فلزی، آثار کاغذی، بافت‌ها و دیرینه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس کمیته گالری‌ها و خانه‌گالری‌های انجمن مجموعه‌داران خاطرنشان کرد: سندسازی دقیق، مهندسی از فضاها و اشیاء، ترمیم‌های انجام شده در آثار تاریخی و هنری و آشکارسازی‌های دقیق یک اثر در تشخیص اصالت یک اثر هنری موثر است.

سمایی با بیان اینکه تعیین اصالت آثار هنری در موارد متعددی ازجمله خرید و فروش استفاده می‌شود، گفت: متاسفانه بیشتر آثار هنری حتی اثر مطرحی مانند مجموعه درختان سهراب سپهری شناسنامه ندارند همچنین بسیاری از هنرمندانی که در قید حیات هم هستند؛ آثارشان شناسنامه ندارد.

او در پایان یادآور شد: انجمن مجموعه‌داران اولین مرکزی که برای آثار هنری کارت اصالت اثر صادر می‌کند.

( چون اخیرا دیده شده کانال ها و سایت ها ،خبرهای سایت کاشانیکا را بدون ذکر منبع استفاده می نمایند، به استحضار این دسته از نفرات می رساند این کار دور از شان انسانیت بوده و بمنزله دزدی است فقط باید خط زیر را درج نمایید و به زحمات اشخاص محترمی که اخبار را زودتر انتشار می دهند،ارج بگذارید. مبنی خبر،ساعت انتشار می باشد اگر از سایت ایلنا هم برداشت نمایید مشخص است که پس از سایت کاشانیکا برداشت نموده اید. )

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است .


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی