کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

یک کشاورز آگاه کاشانی هشدارداد:

تا 5 سال آینده هیچ آبی برای کشاورزی کاشان وجود نخواهد داشت.

 مرگ تدریجی چاه های آب و کشاورزی دشت ناجی آباد آغاز شده است و کشاورزی دشت ناجی آباد تا 5 سال آینده به کلی نابود خواهد شد


یک کشاورز با تجربه و آگاه به مسائل کشاورزی درکاشان گفت: براساس نزدیک به نیم قرن تجربه کار کشاورزی و باغداری و آبیاری، تا 5 سال آینده هیچکدام از چاه های آب کشاورزی در منطقه ناجی آباد کاشان حتی یک قطره آبدهی نیز نخواهند داشت.

 

این کشاورز درب جوشقانی که نزدیک به نیم قرن کشاورزی در دشت ناجی آباد را دارد به پورتال خبری کاشان، گفت: ادامه خشکسالی های دهه اخیر که از سال 85 آغاز شده است در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است و تمام ذخیره آب چاه های کشاورزی دشت ناجی آباد کاشان را به شدت کاهش داده است.

 

وی افزود: پیش از آغاز خشکسالی های اخیر با 3 ساعت آب چاه های دشت ناجی آباد، آب مورد نیاز کشاورزی خود را نه تنها تأمین بلکه اضافه هم بود، اما امروز وضعیت آبدهی چاه های آب به اندازه ای بحرانی شده است که سه ساعت آب حتی کف زمین های کشاورزی را  هم نمناک نمی کند و جوابگوی نیازهای کشاورزی نیست.

 

به گفته وی، کاهش آبدهی چاه های آب دشت ناجی آباد باعث شده است بیش از 50 درصد از کشاورزی خود را از دست بدهم و زمین های کشاورزی من تبدیل به زمین های بایر و خشک شود.

 

این کشاورز با تجربه کاشانی گفت: پیش بینی من این است که حتی اگر از امسال هم خشکسال ها به پایان برسد و سال های تر سالی برسد، آب چاه های دشت ناجی آباد تا 5 آینده به کلی خشک خواهد شد و قطره ای آب دهی نخواهد داشت.

 

به گفته وی، از همین امروز مرگ تدریجی چاه های آب و کشاورزی دشت ناجی آباد آغاز شده است و کشاورزی دشت ناجی آباد تا 5 سال آینده به کلی نابود خواهد شد و اثری از کشاورزی در این منطقه نخواهد بود.پورتال خبری کاشان

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی