کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

به گزارش ایرنا علیرضا عبدالله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی این مدت تعداد 756 هزار و 480 نفر ازکاشان، 23 هزار و 390 مسافر از بخش برزک، 16 هزار و 145 نفر از بخش قمصر، پنج هزار و 852 نفر از بخش مرکزی و 147 هزار و 550 مسافر از جاذبه های تاریخی و طبیعی نیاسر کاشان دیدن کردند.

وی افزود: از مسافران ورودی به این شهرستان تعداد 151 هزار و 429 نفر در اقامتگاه های دائمی و موقت شامل منازل استیجاری، کمپ ها و حسینیه ها، مدارس و بوستان ها اسکان یافتند و 181 هزار و 965 مسافر نیز در این مدت از بناهای تاریخی شهرستان دیدن کردند.
افزون بر یکهزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان کاشان وجود دارد که از این تعداد تاکنون 318 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
83
خانه تاریخی، 37 بقعه متبرکه، 20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار، 18 کاروانسرا، قلعه و تیمچه، هفت حمام، 30 مسجد از جاذبه های تاریخی این شهرستان است.
باغ تاریخی فین، تپه های باستانی سیلک، خانه های تاریخی، بازار سرپوشیده، موزه تاریخی برزک، آبشار نیاسر و غار تاریخی این شهر از جمله جاذبه های شهرستان کاشان است.
حدود یک میلیون و 900 هزار گردشگر سال گذشته از آثار و ابنیه های تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند.

  • امیر ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی