کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

60 سفره هفت سین در فرهنگسرای معراج کاشان

دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۴۸ ب.ظ

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، چیدمان سفره هفت سین یکی از سنت هایی است که از قدیم الایام بین تمام ایرانیان مرسوم است و چند روز مانده به عید باستانی نوروز خانواده ها در تلاش هستند تا در کنار کانون گرم خانواده سفره هفت سینی را پهن کنند.


سفره هفت سینی که سیب، سیر، سماغ، سرکه، سمنو، سبزی یا سبزه، سکه و همچنین  ساعت، تنگ ماهی و یک آینه و شمعدان نیز در کنار این خوان هفت سین پارسی چیده می‌شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برپایی نمایشگاه و فروشگاه 60 سفره هفت سین به مناسبت فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز در فرهنگ سرای معراج خبر داد.
مجتبی رضازاده گفت: در این نمایشگاه سفره های هفت سین با کمترین امکانات و با زیباترین اثر از جنس چوب، سفال، جام های شیشه ای، طلق و شمع در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: برگزاری آیین‌ها و برپایی سفره های هفت سین نوروزیبرخاسته از باورها، فرهنگ، تاریخ، مکتب، شیوه‌ زندگی، شرایط جغرافیایی، اسطوره‌ها و نیز نشان از خواست و آرزوهای خفته مردم هر سرزمین‌ است و باید فلسفه زیبای آیین‌های خود را بدانیم چرا که همین آیین‌ها به جامعه سربلندی و به مردم سرزندگی می‌دهند.
مشاور شهردار کاشان افزود: هفت سین نوروز یک سنت کهن پارسی است که این سنت از زمان باستان تا امروز همچنان جایگاه ویژه خود را نزد پارسیان حفظ کرده است و دارای معانی ویژه و نیز نشانی از رمز و رازهای هوشمندانه زندگی نیاکان ماست.
رضازاده گفت: در این نمایشگاه که تا 27 اسفند ماه در فرهنگسرای معراج دائر است علاقه مندان می‌توانند همه روزه جهت بازدید و خرید از این فروشگاه دیدن کنند.

  • امیر ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی