کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

با حضور نیروی انتظامی معترضان به حضور خانم معتمدآریا متفرق شدند

حضور فاطمه معتمدآریا در تنها مجتمع سینمایی کاشان باعث تجمع معترضین به حضور این هنرپیشه صاحب نام سینمای ایران در کاشان شد که با الفاظ رکیک و خلاف شرع اعتراض خود را اعلام کردند.

جلسه نقد فیلم یحیی سکوت نکردحضور فاطمه معتمدآریا در تنها مجتمع سینمایی کاشان باعث تجمع اندک معترضین به حضور این هنرپیشه صاحب نام سینمای ایران در کاشان شد.


هفته گذشته رسانه‌ها از جلسه نقدو بررسی فیلم «یحیی‌سکوت نکرد» باحضور کارگردان‌ و بازیگر آن «فاطمه معتمدآریا» در ۴ بهمن ماه درمجتمع سینمایی کاشان خبر داده بودند اما شایعه عدم حضور خانم معتمدآریا نیز همزمان با این اخبار با توجه به مخالفت شورای فرهنگ عمومی کاشان به حضور این هنرپیشه مشهور سینمای ایران در کاشان قوت گرفته بود.معتمد آریا در سینمای کاشان

به گزارش خبرنگار کاشان نیوز، عصر امروز همزمان با اکران فیلم و حضور فاطمه معتمدآریا در سالن سینما بهمن کاشان عده‌ای که به حضور وی معترض بودند در جلوی سینما تجمع کردند و با الفاظ رکیک و خلاف شرع اعتراض خود را اعلام کردند، اما علیرغم این تجمع اکران فیلم بخوبی انجام و جلسه نقد نیز برگزار شد و خانم معتمد آریا نیز ضمن سخنانی در تمجید فرهنگ و هنر کاشان گفت از اینکه سینمای هنر و تجربه سیاسی نبوده و به دنبال پول نیست به آن علاقه دارد.

گفتنی است خانم معتمدآریا پس از جلسه نقد، قصد گفتگو در حضور معاون فرماندار و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد کاشان با معترضین داشته که معترضین نپذیرفته‌اند. پس از خارج شدن معتمدآریا به دلیل حضور تعدادی از معترصان در مجاور سالن سینما سانس آخر سینما کاشان تعطیل شد.
  • امیر ...

نظرات  (۲)

سلام

منظرتون ازهنرپیشه ی صاحب نام همون هنرپیشه ی بدنامه :معتمد آریا(که اصرار داره نگیم فاطمه بهش بگیم سیمین)کشف حجاب کرده(30تا عکس کشف حجابشو دارم)؟

میدونید از بس درباره ی ایران تو فستیوال خارجی سیاه نمایی کرده مجری خارجی که مرد بوده ماچش کرده ؟

میدونید میگه سینمای ایران بعد از انقلاب به خاطر حذف سکس وخشونت وشراب عقب افتاده ؟

میدونید درباره ی آزادی نا محدود زنان چی میگه؟

خیلی ببخشیدا معنیه این حرفا یعنی زنان بشن دستمال کاغذی و بی هویت ، و مردان هم بشن سیب زمینی وبی غیرت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من خودم بهم هتک حرمت شده خواهر هایی که بودن هیچ کدوم حتی یک حرف زشت نزدن به ما بلیط نفروختن فقط می خواستیم سوال کنیم،آیت الله نمازی دادستان کل کشور بوده ، مطمئن باشید مستندات دقیق بهشون رسیده وگرنه قضاوتی این چنین جدی نمیکردند.(الهی چشم دشمنات کور شه)

یه وقت خدای نکرده نشیم کوفی هایی که قبل از شنیدن واقعه کربلا گفتن شما خارجی هستید سنگ زدند وبعد از اینکه فهمیدند خرما برای رفع گرسنگی اوردن.خواهش میکنم اگر در ماجرا نبودید نمک رو زخممون نپاشید.

به جای حمایتتون هست که آیت الله نمازی از هویتمون حمایت میکنن .

حالا چی میگی با غیرت

حالا چی میگی باعفت
ازشما دیگه بعیده
راستی طرف اسلامی یا کشف حجاب وکتک زدناشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد مهدویان
  • چندی است که از حادثه معروف سینما کاشان می‌گذرد. حالا کمتر کسی است که در این مورد نخوانده و یا نشنیده باشد. در این میان برگزاری جشنواره فجر واکنش‌ها به این ماجرا را دنباله‌دار کرده، جایی که مهناز افشار در افتتاحیه آن نطق خود را با «آرزوی امید به پایان خودسری‌ها و درود به بانوی سینمای ایران» آغاز کرد. اما هدف از این نوشته شرح ماوقع و یا حتی تحلیل آن نیست. این بار حرف از کاشان است.
    کم نبودند افرادی که با شنیدن این خبر ذهنیت‌شان به کاشان و مردمانش تغییر کرد. چرای بزرگی در پس این جمله به ذهن متبادر می‌شود. متاسفانه ازاین‌دست اتفاقات در کشور کم نداشته‌ایم! حمله به سفارتخانه‌ها مشخصاً در تهران و یا حمله به شخصیت‌های سیاسی همچون علی مطهری در شیراز. اما آیا بعدازاین وقایع همه تهرانی‌ها، یاغی یا همه شیرازی‌ها، بی‌فرهنگ لقب گرفتند؟ جواب منفی ست، پس چرا این بار کاشان جان سالم به درنبرد؟ نگاهی به واکنش هنرمندان در شبکه پرطرفدار اینستاگرام و البته نظرات کاربران تأمل‌برانگیز است!
    ترجیح می‌دهم با صفحه «رامبد جوان» شروع کنم. «جوان» به یمن محبوبیتی که با «خندوانه» کسب کرد با ۲/۴ میلیون دنبال کننده در رتبه ششم پرطرفدارترین‌هاست. او سعی کرده واکنشی صلح‌آمیز در قبال ماجرا داشته باشد و حتی از ابراز علاقه به سهراب و کاشان دریغ نکرده است. در عوض کم نیستند کاربرانی که در توهین به شخصیت کاشان و کاشانی‌ها کم نگذاشته‌اند:
    «کاشانی‌ها یه مشت متحجرند!»، «من که دیگه کاشان نمیرم!»،«کاشان مگه سینما داره؟» بخشی از نظرات عجیب هم‌وطنانمان در مورد ماست! حتی فردی مدعی شده که به خاطر جو عقب‌مانده شهر، از ادامه تحصیل در دانشگاه کاشان منصرف شده!. از ادامه مرور نظرات منصرف می‌شوم.
    صفحه بعد مربوط به «پرویز پرستویی» ست. او مدت‌هاست که خود را به‌عنوان یک هنرمند مردمی اثبات کرده است. واکنش او در رابطه با ماجرا خالی از هرگونه توهین به کاشان و کاشانی ست اما بازهم کاربران سنگ تمام گذاشته‌اند! به یاد شعری از «اندیشه فولادوند» می‌افتم:
    «فاجعه خیلی عمیقه، نه تحت کنترل نیست
    من دیگه اسمی ندارم تو بهم میگی آنارشیست!«
    بد نیست به صفحه او نیز سری بزنیم. «فولادوند» هم همچون سایر هم‌صنفی‌هایش از این رخداد شاکی است اما گویا طرفداران او قدری ملاحظه‌مان را کرده‌اند! در این میان صفحه «معتمدآریا» می‌تواند از هر جای دیگری پرتنش‌تر باشد. گویا ممنوع‌التصویر بودنش در سال‌های اخیر او را تا شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده است! دنبال کنندگان او به ۱۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسند! معتمدآریا با خود تنها خاطرات شیرین را از کاشان به دنیای مجازی آورده است! عکسی سلفی در سرای عامری‌ها، تعریف و تمجید از کاشان و کاشانی و دیگر هیچ! اما گویا طرفدارانش برای او از خودش دلسوزترند! اگرچه معتمدآریا در برابر نقد کاربران رنگ عوض نمی‌کند و چند روز بعد عکسی از خانه طباطبایی‌ها را به صفحه خود اضافه می‌کند (هرچند که بانام خانه عامری‌ها از آن یاد می‌کند!). سَرَک کشیدن در سایر صفحات جو متفاوتی را نشان نمی‌دهد!
    با خود به فکر فرو می‌روم. کاشانی که به‌زعم من برای ایرانی یادآور گل و گلاب و سهراب و فرش بود و حالا …؟ نکند دیگران درست فکر می‌کنند و این ماییم که در اشتباهیم؟ جوابش را به خودتان واگذار کنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی