کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

۳۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
خرداد

 

خورشید در حرکت سالیانه خود از دید ناظر زمینی در آغاز تابستان به بالاترین نقطه طلوع و غروب خود می رسد که به اندازه 23.5 درجه از نقطه اعتدالین فاصله می گیرد و در این هنگام خورشید از بالاترین جایگاه طلوع خود در افق شمال خاوری بر می دمد و در بالاترین جایگاه غروبگاهی در افق شمال باختری فرو می رود.

  • امیر ...
۳۱
خرداد

 

برداشت هندوانه دیمی از مناطق سنبک و چهارطاقی آران وبیدگل کاشان شروع شده و این امر از آنجا تعجب برانگیز است که محصول هندوانه در جاهای پر آب کشت می شود و هیچ سنخیتی با کویر خشک و سوزان ندارد، ولی در کمال ناباوری از حدود 300 سال پیش تاکنون اتفاقات جالبی در این مناطق کویری افتاده و آن هم کشت هندوانه بدون آبیاری و با روش دیم است.

  • امیر ...
۳۱
خرداد

حسن جاوری روز یکشنبه در نخستین نشست هیات راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ تاریخی فین اظهار کرد: این نشست ها با هدف بررسی تخصصی و کارشناسی فضای سبز و پیشگیری از اقدام های غیرتخصصی در این اثر جهانی تشکیل می شود

  • امیر ...
۲۹
خرداد


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شهر زیرزمینی «اویی» نوش آباد و دیگر آثار تاریخی و گردشگری این شهر دیدن کرد.


  • امیر ...
۲۹
خرداد

آیت‌ا... یثربی:

عده‌ای دروغ را واجب می‌دانند

برخورد با معتمدآریا در شان «مردم مسلمان» نبود

در همین بازار کاشان ما یک زمانی یهودی و مسلمان با هم کار می‌کردند. آیا کسانی که از یهودیان خرید می‌کردند سلطه آنها را پذیرفته بودند؟!

رشد فساد جای گریه هم دارد

حق مردم است که به ما اشکال کنند که اگر می‌گویید دروغ حرام است و تهمت حرام است خودتان چرا این کار را می‌کنید؟

  • امیر ...
۲۸
خرداد

تصاویراختصاصی لیندا کیانی در سفر کاشان


لیندا کیانی بازیگر زن محبوب کشورمان عکس های جالبی از سفر خود در خرداد ماه امسال به کاشان منتشر کرده است که در ادامه تعدادی از این عکس ها را برای شما آماده کرده ایم.


  • امیر ...
۲۷
خرداد

بهمراه متن نامه 

مدیرعامل سایپا در حالی از امضای قریب الوقوع قرارداد فروش نیمی از سهام کارخانه سایپاکاشان به پژو-سیتروئن سخن می‌گوید که این قرارداد سوالات بسیار جدی ایجاد کرد است.


  • امیر ...
۲۷
خرداد

استقرار یا گذشت مسیر ابریشم به موازات شهر کاشان


 وجود 11 کاروانسرا در بازار اصیل و تاریخی شهر کاشان، تجارت ابریشم و فرآوری نخ و الیاف ابریشم را نشانگر استقرار یا گذشت مسیر ابریشم به موازات شهر کاشان در دوران قبل و بعد از اسلام از جمله دوران صفویه است.


  • امیر ...
۲۷
خرداد

 گل محمدی به دلیل رایحه خوش آن قرن‌ها پیش از کشورهای دیگر در ایران مورد توجه بوده است و ایرانی‌ها باغ‌های خود را با کاشت آن مزین می‌کردند. برخی از صاحبنظران قدمت کاشت این گل در ایران را مربوط به 7 هزار سال پیش می‌دانند و طبق مستندات هزار سال است که گلابگیری در ایران انجام می‌شود. تاریخ تقطیر و گلابگیری به عنوان تکنیکی که هنوز کارآمدترین روش عصاره‌گیری است، به آیین باستانی «عید گلابی» بازمی‌گردد که امروزه در کاشان به «لتان» معروف است. باستان شناسان معتقدند در گذشته بیش از 200 روش گلابگیری در ایران متداول بوده است. 


  • امیر ...
۲۷
خرداد

شهردار کاشان خبرداد:

شهردار کاشان گفت: با توجه به قدمت تاریخی کاشان، این شهر در لیگ شهرهای تاریخی جهان پذیرش و موفق به دریافت گواهی رسمی عضویت این لیگ شد.

  • امیر ...